Chip tuning Yamaha R1M 2016 Toxic Moto

KRÓTKA WERSJA DLA NIECIERPLIWYCH:

  • Wzrost mocy o ponad 14 koni przy 100% otwarciu przepustnicy
  • Wyraźna poprawa mocy w dolnym zakresie obrotów (eliminacja tzw. dołu technologicznego R1)
  • Widoczny wzrost mocy i poprawa momentu w całym zakresie obrotów
  • optymalizacja AFR (poprawa spalania)

 

...Wielu z nas zastanawia się podejmując decyzję o tuningu swojego motocykla nad sposobem jego przeprowadzenia. Najczęściej kupujemy akcesoryjny filtr powietrza i końcówkę układu wydechowego.

Czy to wystarczy do osiągnięcia zamierzonego wzrostu parametrów (mocy i momentu) ?

Czasem tak,  czasem nie.

Aby wykorzystać potencjał zamontowanych podzespołów akcesoryjnych, niezbędne są dodatkowe regulacja w zakresie zarządzaniem pracy silnika (np. na oryginalnym ECU jak w opisywanym przypadku). Można to zrobić za pomocą tzw. chip tuningu.Lepsze układy wydechowe czy filtry powietrza oraz inne zmiany mechaniczne w silniku stwarzają bardzo dobre warunki do optymalizacji pracy silnika lecz same w sobie podnoszą pożądane parametry, przeważnie w marginalnym stopniu.

Poniższe miniaturki prezentujące pomiary są tego dowodem. Założony układ wydechowy Akrapovica w zakresie obrotów maksymalnych spowodował nieznaczne obniżenie parametrów a całkiem przyzwoity przyrost w zakresie średnich obrotów. Dopiero po godzinach spędzonych na hamowni i zmianach w oprogramowaniu sterownika widać jak bardzo opłacało się zainwestować w tuning. Klasyczny dół technologiczny R1 zupełnie zniknął generując przyrost kilkunastu niutonometrów! Wystarczy na nie kliknąć aby powiększyć je. 

 

ENGLISH VERSION:

Most of us spend a lot of time deciding how to tune our bikes. We usually start with changing the air filter and replacing the factory exhaust with a racing one. Then we ask ourselves if this is enough to satisfy our hunger for more power and torque. Sometimes it is, but often we search for more. In this case, based on our experience, replacing those parts always yields better result when accompanied by optimizing the bike’s engine settings to account for your mods (for instance by changing the parameters in the original ECU, generally known as chip tuning). What can be achieved by doing so? Here’s one example: fruits of our latest labour – custom tune for Yamaha R1M 2016.

Dodaj komentarz

Twój email * (nie będzie publikowany)
Twój podpis *
adres strony WWW
Treść komentarza *
Kod zabezpieczający *